tikslas-1.jpg

Svetainės kūrimas – nuo ko pradėti?

Neseniai PEPPERIT atsinaujino savo tinklapį ir dabar, geriau nei bet kada, suprantame savo klientus. Gera pradžia – pusė darbo, visi žinome šį posakį, tačiau – naujos svetainės kūrimas – nuo ko pradėti, kas yra svarbu ir kaip pasiekti užsibrėžtus tikslus?

Atsakę šiuos klausimus, kurdami savo naują tinklapį, nusprendėme pasidalinti sėkmingo web projekto žingsniais – dėl geranoriškų ir savanaudiškų priežasčių.

Geranoriškų, kadangi geras svetainės kūrimo planas padės Jums:

  • Išvengti laiko švaistymo ir nesusipratimų bendraujant su skaitmeninėmis agentūromis;
  • Suteiks galimybę gauti tikslesnes darbų sąmatas, kadangi aiškiai apibrėžtas projektas yra lengviau įvertinamas. Taip galėsite lengviau palyginti skirtingų agentūrų siūlomus sprendimus;
  • Norėdami aprašyti projektą turėsite progą tiksliau apgalvoti naujo tinklapio tikslus bei reikalavimus ir įvertinti šio žingsnio naudą verslui;
  • Procesas taps paprastesnis ir aiškesnis, kai tikslai ir reikalavimai bus užrašyti juoda ant balto;
  • Kad ir kaip bebūtų, skaitmeninės agentūros skiria daugiau laiko ir dėmesio potencialiems klientams, kurie puikiai žino, ko nori ir siekia;

Mes taip pat turime savanaudiškų priežasčių (savanaudiškų mums ir kitoms skaitmeninėms agentūroms):

  • Web projekto aprašas padeda agentūroms įvertinti Jūsų projektą detaliai ir aiškiau suvokti, koks funkcionalumas reikalingas įvairiems aspektams įgyvendinti;
  • Taip pat, peržvelgus aprašą, galima įvertinti, kaip detaliai ar techniškai reikia aprašyti projektą – visos skaitmeninės agentūros siekia klientams pateikti technines detales kuo aiškiau ir paprasčiau, todėl žinodami Jūsų patirtį su skaitmeninėmis priemonėmis, galime pateikti siūlomus sprendimus Jums tinkamesniu formatu;
  • Dar kartą, kad ir kaip bebūtų, mes, taip pat kaip ir Jūs, siekame atlikti darbus efektyviai ir greitai – šiam reikalavimui įgyvendinti, puikiai paruoštas web projekto aprašas yra pats geriausias pagalbininkas.

Kadangi dabar puikiai suprantate, kad web projekto aprašas yra abipusiškai naudingas, pereikime prie 10 esminių žingsnių ruošiant šį aprašą.


PRADŽIA

Pradėkime nuo pačių esminių svetainės kūrimo proceso aspektų – mums rūpi Jūsų verslas.


1. Trumpas Jūsų verslo aprašymas

Įsivaizduokite, kad skaitmeninė agentūra nežino nieko apie Jūsų verslą ir neturi jokios galimybės rasti informacijos internete. Tarkime, esate kokteilių vakarėlyje ir asmuo šalia paklausė, kuo užsiima Jūsų verslas – apibendrikite savo veiklą keliais trumpais, bet aiškiais sakiniais.

Pasidalindami esmine informacija apie savo verslą, suteikiate daugiau įžvalgos dizaineriams ir programuotojams – jie nuolat dirba prie skirtingų projektų, ir nors daugelis jų krenta į panašias kategorijas, turime pakankamai patirties, kad suprastume, jog kiekviena įmonė yra išskirtinė ir siūlo kitokią pridėtinę vertę. Jūsų klientai renkasi Jus dėl priežasčių, kurias privalo žinoti ir suprasti skaitmeninės agentūros darbuotojai – jei tai padaro Jūsų verslą ypatingu, tai pavers Jūsų web projektą nepakartojamu.

Svetainės kūrimas: Trumpas Jūsų verslo aprašymas

Svetainės kūrimas: Jūsų tikslinė auditorija

2. Jūsų tikslinė auditorija

Norint atsakyti šį klausimą, reikalinga suprasti, kas naudosis Jūsų web projektu ir kodėl jie tai darys ar turėtų daryti. Web projekto tikslas gali būti įtraukti vartotojus į Jūsų veiklą arba pritraukti platesnę auditoriją. Galbūt norite padidinti pardavimus, o gal suteikti platesnės informacijos apie siūlomų produktų pritaikymą. Kad ir kokia priežastis tai būtų, privalu labai aiškiai atsakyti šį klausimą, kadangi tai nulems kaip atrodys ir veiks Jūsų web projektas. Įsigilinę į Jūsų pateiktos auditorijos elgseną ir tendencijas, dizaineriai ir programuotojai gali pateikti naudingus ir paremtus dizaino ir funkcionalumo sprendimus, kurie įtrauks ir informuos auditorijai priimtinu metodu.

Patarimas: charakterio profiliai yra patogus metodas apibendrinant tikslinę auditoriją.


3. Jūs ir Jūsų konkurentai

Palyginkite save ir savo konkurentus – visi verslai turi tiesioginius ir netiesioginius konkurentus. Realistiškai peržiūrėkite su kuo konkuruojate įvairių sferų atžvilgiu: auditorijos, paslaugų, produktų, kainos (jei įmanoma), ir socialinės medijos sekėjų. Taip pat, nepamirškite tarptautinės rinkos, net jei Jūsų web projektas bus tik lietuvių kalba – jei šie konkurentai yra sėkmingi savo rinkoje, kodėl gi nepasekti jų pavyzdžiu.

Paraleliai, atlikinėdami šią analizę, turėsite progą identifikuoti, kuo Jūsų verslas, paslaugos ir kiti aspektai yra išskirtiniai ir kitokie nuo Jūsų konkurentų. Dizaineriai, geriau suprasdami verslą, turės aiškesni kelią siekdami perteikti ne tik Jūsų teikiamus produktus ar paslaugas, bet ir Jūsų įmonės charakterį, unikalų pardavimo pasiūlymą ir pateikti tai teisingai Jūsų tikslinei auditorijai.

Patarimas: pateikite 2-5 konkurentų tinklapių pavyzdžius, įtraukdami aspektus, kurie Jums patinka ir nepatinka.

Svetainės kūrimas: Jūs ir Jūsų konkurentai

PROJEKTAS

Kas, kaip ir kiek – trys svarbiausi klausimai kuriant naują svetainę.


Svetainės kūrimas: Projekto apžvalga

4. Projekto apžvalga

Pagaliau atėjo laikas aprašyti Jūsų web projektą iš esmės. Funkcijos, dizainas ir, svarbiausia, sąmata, yra labai skirtingi, priklausomai nuo to, ar tai naujai kuriamas, atnaujinamas ar perstatomas projektas. Galbūt tai elektroninė parduotuvė, kurioje vartotojai turėti prisijungti, arba portfolio tinklapis. Pasinaudokite proga detaliau aprašyti šią dalį, net jei tiksliai neapsisprendėte, kokios funkcijos yra reikalingos – dizaino ir programuotojų komandos suras geriausius sprendimus, arba pasiūlys kelis pasirinkimus – mums tereikia žinoti, ko tikitės Jūs.

Svarbiausi atsakymai mums yra web projekto tipas (elektroninė parduotuvė, reprezentacinis tinklapis, portfolio, komunikacijų platforma, naujienų tinklapis, B2B elektroninė parduotuvė, etc.), ar Jūsų tinklapis turės prisijungusius vartotojus, naujienų skiltį, nuotraukų galerijas, kontaktines formas, reguliarius turinio atnaujinimus (tarkim produktų, galerijų, tvarkaraščių ir pan.).


5. Esminis tikslas

Paprasta bet svarbu – kiekvienas produktas sprendžia problemą: žoliapjovė yra perkama tam, kad veja būtų graži ir tvarkinga, indaplovė – tam, kad indai būtų švarūs, naujas web projektas – papasakokite. Suprasdamos esminį tikslą, skaitmeninės agentūros gali padėti Jums pasiekti skaitmeninius tikslus įdarbindami labiausiai patyrusius protus toje srityje – jei norite padidinti pardavimus, verslo analitikai gali padėti geriausiai; jei siekiate palengvinti vartotojų kelionę – dizaineriai ras tinkamiausius sprendimus; galbūt reikalinga išmani duomenų integracija sumažinanti kasdienių operacijų žmogiškuosius kaštus – programuotojai ras metodą tinkantį Jums, tereikia atskleisti esminį projekto tikslą.

Patarimas: kartais tikslų yra daugiau nei vienas. Išrikiuokite juos pagal svarbą.

Svetainės kūrimas: Esminis tikslas

Svetainės kūrimas: biudžetas ir įgyvendinimo laikotarpis

6. Biudžetas ir įgyvendinimo laikotarpis

Projeto biudžetas dažnai yra ganėtinai subtili projekto dalis ir mes suprantame, kad kartais klientai gali vengti atskleisti užsibrėžtą projekto biudžetą, nenorėdami, kad skaitmeninės agentūros pateiktų sąmatas mažiausiam kiekiui darbo už maksimalų užsibrėžtą biudžetą. Tačiau agentūros iš tikrųjų pateikia sąmatas pagal Jūsų biudžetą, parinkdamos Jūsų biudžetui prieinamus sprendimus. Tai reiškia, kad už turimą sumą gaunate geriausią įmanomą vertę. Tarkim, projektas, paremtas tik tam verslui parašyta valdymo sistema turi nepakartojamą kiekį funkcionalumo galimybių, tačiau rašyti visą sistemos karkasą (angl. Framework) nuo nulio kainuoja daug, todėl suprasdami projekto biudžetą, skaitmeninės agentūros atstovai pateiks sprendimus, sukurtus ant jau egzistuojančių prekybos ar turinio valdymo sistemų, kurie tenkins Jūsų projekto užsibrėžtus tikslus.

Jei užsibrėžtas projekto biudžetas yra gan mažas, taip pat verta tai atskleisti, kadangi kai kurios agentūros linkusios dirbti prie projektų, kurie juos domina vien dėl „idėjos“, taigi net ir su mažesniu biudžetu, turite tikimybę sudominti patyrusią skaitmeninę agentūrą, kuri tipiškai dirba prie didesnių projektų.

Taip pat, biudžetas gali dalinai nulemti projekto įgyvendinimą ir įgyvendinimo laikotarpis gali dalinai nulemti biudžetą, todėl nepamirškite šio punkto.

Patarimas: biudžetas ir įgyvendinimo laikotarpis neprivalo būti tiklsūs skaičiai. Dažnai nuo…iki atsakymas suteikia pakankamai informacijos formuluojant pradinius projekto taškus.


DIZAINAS

Nuo grožio iki integracijos, kuo detaliau aprašysite šią dalį, tuo lengviau skaitmeninės agentūros galės tai įgyvendinti.


7. Dizaino pavyzdžiai ir tinklapiai, kurie Jums patinka

Mūsų patirtis rodo, kad aiškiaregių yra mažai, todėl visos detalės, kurios atrodo labai aiškios Jums, turi būti paaiškintos žodžiu ar vaizdu dizaineriams ir programuotojams, kurie turės tai įgyvendinti. Geriausia tai atlikti pavyzdžiais, kurie Jums patinka – paruoškite sąrašą tinklapių, kurie turi Jums tinkantį funkcionalumą, dizainą, stiliaus elementus (ne viskas turi būti viename tinklapyje). Paminėkite, kas tiksliau Jums patinka – bet kokia informacija yra naudinga informacija, kuriant tinklapio dizainą.

Tiems, kurie mėgsta praktinius užsiėmimus, siūlome pamėginti vieną iš daugelio internetinių platformų, leidžiančių susikurti tinklapio maketą – www.uxpin.com, moqups.com, balsamiq.com.

Svetainės kūrimas: Dizaino pavyzdžiai ir tinklapiai, kurie Jums patinka

Svetainės kūrimas: Apibrėžkite neigiamus sprendimus

8. Apibrėžkite neigiamus sprendimus

Kartais lengviau paaiškinti tai, kas nepatinka, nei rasti tai, kas Jums patinka, todėl netinkami pavyzdžiai yra tokie pat svarbūs, kaip tinkami (kartais netinkami pavyzdžiai yra naudingesni). Dar sykį – bet kokia informacija yra naudinga informacija, net jei tai „jokios žalios spalvos visame tinklapyje“, geriau sužinoti tai anksčiau, nei sukūrus visą tinklapio dizainą, naudojant žalią kaip akcentinę spalvą.


9. Esminiai puslapiai

Pagaliau, svarbu apsibrėžti esminius puslapius, tokius kaip „pradinis, apie mus, paslaugos, kontaktai“. Standartiškai, visi tinklapiai turi panašią struktūrą, tačiau jei Jūsų planuojamas tinklapis turi kelis skirtingus meniu lygius, geriau tai žinoti iš anksto ir rasti sprendimus, kurie atrodys puikiai nesvarbu kelintame meniu gylyje esame, bei funkcionuos puikiai tiek kompiuteriuose, tiek mobiliuose prietaisuose. Esminiai puslapiai taip pat suteiks indikacijos apie turinio kiekį tinklapyje skaitmeninėms agentūroms – verta paminėti, ar turinys puslapiams yra paruoštas (jei ne, dažnai skaitmeninės agentūros gali pasiūlyti turinio kūrimo paslaugas) ir kiek šio turinio bus (kadangi turinys keliamas į tinklapį, turėtų būti sumaketuotas taip, kad būtų patogu jį skaityti).

Svetainės kūrimas: Esminiai puslapiai

Svetainės kūrimas: Mobiliųjų prietaisų bei naršyklių palaikymas

10. Mobiliųjų prietaisų bei naršyklių palaikymas

Paskutinis punktas, kuris dažnai būna praleidžiamas projeto kūrimo pradžioje – palaikomi mobilieji prietaisai ir naršyklės.

Nors atrodo, kad prisitaikantis dizainas turėtų būti universalus (ir dažniausiai tai yra tiesa), yra tam tikrų elementų, kurie tiesiog netelpa į nustatytus rėmus, todėl žinant palaikomus mobiliuosius prietaisus, skaitmeninės agentūros gali rasti išmanius sprendimus, prisitaikančius prie turinio elementų.

Taip pat, ne visos naršyklės yra sukurtos vienodai ir kai kurios reikalauja specialių instrukcijų elementams, kurie kitose naršklėse yra interpretuojami automatiškai. Jei žinote, kad Jūsų tikslinė auditorija naudojasi vienokia ar kitokia naršykle, informuokite apie tai skaitmenines agentūras, kurios galės pritaikyti sprendimus  Jūsų apibrėžtiems prietaisams bei naršklėms.


Atsakius visus šiuos klausimus, turėsite dokumentą, kuris ne tik puikiai informuos bet kokią skaitmeninę agentūrą, bet ir padės Jums viso projekto vystymo metu, kaip atskaitos taškas.

Norėtumėte aptarti savo web projektą su PEPPERIT komanda? Prisijunkite prie PEPPERIT naujienlaiškio bendruomenės ir mes atsiųsime Jums paruoštą web projekto aprašo šabloną. Užpildykite, atsiųskite jį mums ir išbandykite savo naujai įgautas žinias.


PEPPERITSvetainės kūrimas – nuo ko pradėti?
Dalintis šia žinute